Bloggingul - cum să-ţi da seama cât de prost erai odată...

sâmbătă, 14 martie 2009

Mă bat cu dicţionarul. Pluralul la neaveniţi

Cu riscul de-a părea nepoliticos, voi dezvălui ceva care sunt sigur că va trezi în căpşoarele multora dintre dumneavoastră îndoieli. Ca să am scuză din prima, o să vă spun că e un lucru pe care l-am învăţat prin clasa a IV-a, deci sunt şanse să iau în considerare o contrazicere bine argumentată. Dar înainte de începutul premergător, voi mai sublinia o chestiune, cum că m-a pasionat gramatica până prin clasa a 5-a, şi îmi amintesc cu plăcere cum râdeam împreună cu învăţătorul (Dumnezeu să-l ierte când o muri) de cuvinte precum "pantalon" sau "ochelar".
Şi printre alte chiţibuşuri d-astea de zis sau de scris, s-a strecurat una ce-o ţin minte şi azi: Cuvântul hobby nu are plural. Am fost de acord cu dânsul, şi sunt şi acum, când pe dexonline găseşti clar cuvântul hobbyuri. Adică, în viziunea sa (împărtăşită de mine), hobby e un cuvânt care descrie culmea pasiunii tale ca individ, referindu-se la lucrul care-ţi place cel mai mult (o activitate, nu benghi-benghi), nicidecum la o multitudine de astfel de activităţi. Deşi observ că există şi în dicţionarele americăneşti hobbies, voi continua să cred că al meu învăţător avea dreptate, iar când voi pregăti interviurile pentru angajare la viitoarea mea corporaţie mega-mare (imensă), voi avea grijă să nu-i sun niciodată pe cei care şi-au scris la hobby: muzica, dansul, literatura, activităţile GreenPiss, permis auto cat. B, etc.... Aşa sunt eu, c-am făcut şcoala fără google, când se punea botul la ce spun profesorii.
(paranotă, de la acelaşi învăţător: o desagă, doi desagi <- decegen?)