Bloggingul - cum să-ţi da seama cât de prost erai odată...

luni, 9 martie 2009

De ce nu trec pe roşu la semafor


Nu trec aproape niciodată pe roşu la semafor. Mi-a intrat în reflex. Poate sunt idiot, poate vin prea încet din urmă, dar nu ştiu de ce, statul la semafor îmi produce plăcere. Atunci când sunt pieton. Nu vreau să cred că sunt un autoflagelist mai ciudat, ci îmi place să cred că este un semn de civilizaţie. Totul a început într-o duminică, când mă plimbam prin Viena.

Drumurile aproape pustii, 2-3 perechi ce se mai plimbau pe stradă, şi nişte bătrânei îşi târâiau hoiturile pe trotuare. Trebuia să traversez o străduţă, nu mai mare de 3-4 paşi de-ai mei, semaforizată. Dar era roşu. Nu ştiu de ce, dar m-am oprit. De obicei merg destul de repede, mai ales când vizitez un oraş, pentru că-mi place să văd cât mai multe, mai ales dacă timpul e scurt. Oricum, cred că e pentru prima dată când am stat cu adevărat la un semafor. Nu ştiu dacă am stat mult, dar mi s-a părut a fi o eternitate. N-o să uit probabil niciodată cum s-a uitat la mine bătrânica, când a trecut pe roşu, privindu-mă cu mirare, sau poate cu dispreţ. A fost un moment scurt, în care mintea mi s-a blocat. Pur şi simplu, nu puteam să-mi dau seama dacă sunt ridicol, sau civilizat. Nici acum nu sunt sigur care variantă e adevărată, dar m-am hotărât să aleg că sunt civilizat. Şi de-atunci am rămas aşa: nu mai trec pe roşu. Pur şi simplu stau. Şi mi-am găsit un obicei, să mă uit la privirile celor din jur, care trec pe lângă mine, sau care vin spre mine. Pot scrie romane legate de câte întrebări se citesc pe faţa lor: „Ăsta e idiot? De ce pulamea nu trece?” „O fi poliţai, poate-mi iau amendă, asta-mi mai trebuie”, „Ăsta e mai tras decât mine, îi e frică de semafor”, „Cum se numeau mă, ăia de nu disting culorile?”. Şi multe, multe altele. Au trecut ceva ani (nupreamulţi) de-atunci, şi tot nu mă satur să stau pe roşu la semafor. Credeţi-mă e mişto. Poate încercţi şi voi odată. Acum, cât mai e timp, până nu pun ăştia secundare la toate semafoarele, c-au început să-şi dea seama că la alea nu mai trece nimeni pe roşu, probabil se declanşează ceva în subconştientul ... pietonilor.