Bloggingul - cum să-ţi da seama cât de prost erai odată...

sâmbătă, 25 septembrie 2010

LET's do it, Estomânia!

Well. Astăzi este ziua cea mare. Pentru mine începe mai devreme decât pentru ceilalţi. Am oscilat dacă să merg sau nu, dacă să merg cu trupa sau singur (voiam să curăţ puţin la izvorul de unde iau apă, sau eventual pe-aici prin grădinuţa din spatele blocului), dacă merită sau nu.

Când am auzit despre acest eveniment, iute de etichetă cum sunt, am spus: FIASCO. Uneori e neplăcut să ai dreptate, mai ales când e vorva de lucruri rele. Parcă a devenit un laitmotiv o banală expresie precum "vezi, am zis eu" sau "era de aşteptat să fie-aşa".
Dacă eu cred în LDIR? Răspicat, nu! Nu cred că suntem capabili de un gest de acest gen, pentru simplul fapt că este dincolo de capacitatea orizontului nostru. Nu avem inoculate aceste aspecte educaţionale, şi basta. Dacă e vina noastră? Haida-de, suntem aşi la scuze, n-o să dăm înapoi acum: nu e vina noastră ci a moşilor, stră-moşilor şi stră-mo-moşilor noştri.
Îmi pare şi rău că am ajuns la momente în care etichetăm cu nonşalanţă, cu şanse din ce în ce mai mici de-a ne înşela. Auzi de-o chestie românească, alături 2-3 cuvinte, şi ai o ecuaţie simplă, şi din ce în ce mai strict matematică.
Exemple:
România + femei + italieni = curvăsărie
România + băutură + manele = scandal
România + băutură + muzică = scandal
România + bani + rate = maşină
România + bani + maşină = piţi

România + buget + LDIR = FIASCO

Cred cu maximă tărie că LDIR ar fi avut mai mult succes dacă:
   1. Nu exista un buget (de unmilion de euro, dacă nu mă-nşel)
   2. Nu ar fi fost făcut de alţii înaintea noastră
   3. Nu s-ar fi implicat instituţiile statului (colectare, transport, etc...)

N-a fost aşa, s-au implicat toţi, şi va ieşi un rahat amestecat cu iz de tradiţie. Nu contează că peste câteva ore vom avea cu toţii scuze, dar avem aproape cea mai tare cauză de pe Feisbuc (ieri mai trebuiau vreo 2.000 de clickuri). Nu contează că AVEM EXEMPLUL în faţă, noi facem ca la noi, că e mai bine.

Nu vreau s-o lungesc. Voiam de fapt să fac o simplă observaţie, care cred că spune totul despre eveniment: la o emisiune pe Antena 2 cu Mândruţă cred, a venit o mătură de femeie, reprezentant LIDR. De la ea am auzit de procentul de populaţie care-a ieşit la curăţenie în Estonia: 3,72% a zis, mâncai-aş gurişoara aia a ei. Pentru România, am calculat eu, conform celor mai bune pronosticuri: 0,0015% (34.000 din 22 milioane). Acum două zile aveau pe site 34.000 de înscrişi, acum au 76.000 :)).

Eu mă duc, c-am promis, dar parcă mă simt cu 0,0015% mai cocoşat.....