Bloggingul - cum să-ţi da seama cât de prost erai odată...

joi, 14 iulie 2011

Idiocracy

Am rămas marcat pe viaţă. Este pentru prima dată în viaţă când am o revelaţie la primele 3 minute dintr-un film. Pentru mine, începutul lui Idiocracy este ca un fel de transpunere a convingerilor mele într-un filmuleţ de prezentare. Bineînţeles, eu m-am gândit la asta pentru România. Căci mie de România-mi place.
În Idiocracy (pentru cei care nu ştiu engleza sau n-au chef să vadă filmuleţul ăsta), vedem că sfârşitul lumii va veni dintr-o chestie la care nu se aştepta nimeni:
IDIOŢENIA! Pe scurt, în viitor oamenii inteligenţi nu se vor mai reproduce, în favoarea idioţilor, ducând astfel la o idiotizare a maselor, fapt care într-un final va duce la extincţia rasei, sau la revenirea acesteia la Epoca de piatră (de lemn).
În fine, Idiocracy nu este filmul despre care voiam să scriu acum, ci filmul nostru, de-acasă, din bătătura noastră.
paranteză: de ce dracu se spune bătătură la curte? Curtea românească e o bătătură? Adică e bătătorită de la ce?
La noi în bătătură, e pâine şi circ. Personal, n-am aşteptări prea mari de la concetăţenii mei. Nu mai am 20 de ani să mă îmbăt cu speranţe, vălul cinstei şi inteligenţei româneşti s-a risipit de mult, mi-ar plăcea doar să pot măsura cu acurateţe cât de proşti putem fi. Nu pot, însă mai refulez pe-aici arareori.

Deci BĂ! (spun aşa ca să se înţeleagă că dacă vorbeam s-a dublat numărul de decibeli). BĂ, eu înţeleg să nu mai avem aşteptări de la "ăi bătrâni". S-au obosit, s-au îmbătrânit, a venit tehnologia peste ei şi le-a rupt direcţia, ce să mai, au toate scuzele. Dar dacă vorbim de un domeniu NOU, care chiar dacă nu e nou ca şi obiect de activitate dar este nou fiindcă aşa-l cere piaţa, cum pulamea să nu te iei cu mâinile de cap şi să dai cu cretinii de toţi pereţii? Şi mă gândesc la ultimele 3 reclame care mi-au otrăvit cele 3-4 minute în care privesc la TV şi-o ieşire la chioşc după hârtie igienică:

1. Reclama la Covalact. N-am nimic cu tanti aia celebră (cred) care ne face de toate ca la ţară. Dar măi femeie, cum dracu să muşti din căpşună şi-apoi să o pui în iaurtul pe care-l beau? Asta e ideea, nu? Dumneata stai colo în făbrică şi guşti toate căpşunile care ajung la mine în iaurt. Adică eu pap iaurt cu scuipiţii matale? Nu-i chiar corect aşa, dă-o încolo de treabă (ca să vedeţi reclama, mergeţi pe link şi daţi la Media, apoi la Campanii, şi penultimuleţul filmuleţul de jos).
2. Reclama la Petrom sau la Rompetrol sau la Mol. Nu ştiu la care dintre cele trei companii e reclama asta, dar e una care-ţi dă puncte în formă de acţipilde pe care le lipeşti şi câştigi. Când va apare de youtube voi pune linkul. Ideea e că un puşti dă din coadă prin magazin că tac-su bagă poşircă în rezervor şi din punctele căpătate cumpără.... ce să vezi: UN ROBOŢEL. Care, a dracu' jucărie, ghiciţi ce face: CAFEA. Păi măi, cum plm să cumperi la copil espersor? Cumpără-i o bomboană sau o cârâitoare d-aia, dar nu espersor să dea ochii peste cap la 14 ani că-i face inima implozie.
3. Reclama la LIDL. Nu e la TV, dar e o campanie (naţională) care le bate din gleznă pe primele două: RENĂVOM MAGAZINUL. Am dragonflaiări (libelule) în stomac când mă gândesc la muntele de prostie care a ajuns prin mai toate oraşele ţării. Cum dracu să-ţi pui pe tarabă RENOVARE? Sau INVENTAR? Păi bă, cretinu' pizdei, nu îţi crapă bila aia când mergi cu aşa ceva la şefu' de marketing să-i prezinţi asemenea bălării? Că ăla, mai prost ca tine le aprobă, alţii mai proşti ca amândoi le aplaudă, tu nu realizezi că singurii nevinovaţi din ecuaţia asta sunt zidarii? Ăia n-au nicio vină, deşi sunt sigur că s-au prins că nu-i chiar OK să îţi pui pe taraba proaspăt deschisă RENOVĂM MAGAZINUL. Că oamenii care circulează prin zonă NU-ţi mai intră în magazin dacă scrie pe uşă renovare. GRO-TES-C!
Hai, ne vedem la shopping, cel mai probabil online, că ţara noastră se renovează.